Kráčajte strategicky za svojím cieľom
Produktová stratégia
pre silné značky
Prečo je produktová stratégia taká dôležitá?
Produktová stratégia vymedzuje, ako produkt komunikuje so svojimi používateľmi či spotrebiteľmi. Ide o vytváranie plnohodnotných zážitkov, ktoré posilňujú značku a budujú pozitívny vzťah medzi produktom a klientmi. Zároveň by mala zabezpečiť, že každý aspekt produktu – od dizajnu po cenovú stratégiu – je optimálne nastavený tak, aby spĺňal očakávania zákazníkov a odlišoval sa od konkurencie.
Čo produktovou stratégiou získate?
Máte alebo vyvíjate produkt, produktové portfólio, a chcete vedieť, ako ho predať. „Ako na to“ rieši práve produktová stratégia. Získate jedinečnú a rozpoznateľnú identitu. Pomôžeme vám strategicky pomenovať jednotlivé produkty a produktové rady tak, aby názvy oslovili vašu cieľovú skupinu. Získate návod na efektívnu komunikáciu, ktorá vychádza z reálnych potrieb a očakávaní vašej cieľovej skupiny.
Čo od nás môžete očakávať?
Ako sa vytvára produktová stratégia?
Aj malé podniky a startupy môžu vyvinúť produktové stratégie, ktoré ich odlíšia a poskytnú im konkurenčnú výhodu. Nezáleží na veľkosti firmy, produktová stratégia je kľúčom k jej rastu v dynamickom konkurenčnom prostredí.
K Produktovej stratégii pre silné značky je možné dokúpiť:
Systém vizuálnej identity pre produkty
Tvorbu webovej stránky alebo e-shopu
Prieskumy o povedomí o značke, produktoch a iné prieskumy
Marketingovú stratégiu pre silné značky
Exekutívu produktovej stratégie a iné
Ako mám nastaviť ceny mojich produktov a služieb?
Nastavenie ceny nie je jednoduchá úloha, ale s dôkladnou analýzou a zvážením všetkých faktorov môžete stanoviť cenu, ktorá bude pre vás aj vašich zákazníkov optimálna.
Netreba zabúdať na to, že cena je len jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú nákupné rozhodnutie zákazníka. Dôležitá je aj kvalita produktu, marketing, zákaznícky servis iné.
Aj s vaším produktovým portfóliom a cenotvorbou vám radi pomôžeme.
Ako môžem docieliť, aby odo mňa ľudia nakupovali?
Je to jednoduché (a je za tým veľa práce): Zjednoťte úsilie celej firmy pod jednou stratégiou. Budujte značku, dôveru a vzťahy. Zdieľajte svoje hodnoty. Ponúkajte kvalitné produkty a služby. Uľahčite ľuďom nákup, buďte dostupní a vychádzajte im v ústrety. Buďte viditeľní a investujte do marketingu a reklamy. Poznajte svoj unique selling point.
Ako nájsť a osloviť moju cieľovú skupinu?
Pre pochopenie cieľovej skupiny je potrebná analýza. Na základe dát sa zistí, kde sa vaša cieľová skupina nachádza a ktorými kanálmi a médiami ju možno efektívne osloviť. Netreba podceňovať propagáciu. A v neposlednom rade je potrebné dbať na tvorbu kvalitného a relevatného obsahu a/alebo reklamného obsahu a ľúbivej grafiky. Dnes vám s tým už dokáže pomôcť aj AI, ale nezabúdajte, že človek vždy najradšej komunikuje s človekom. 👍
Ako pracovať s cieľovou skupinou vám pomôže definovať rozumná stratégia.
Kde a ako mám propagovať svoje produkty alebo služby?
Tajomstvom úspešnej propagácie je, okrem iného, zistiť, kde (a tiež kedy) sa nachádza vaša cieľová skupina a kde rada konzumuje obsah. Následne treba využiť dostupné cesty, aby k vám cieľová skupina mohla pohodlne prísť a nakúpiť. To, ktoré cesty (platformy a médiá) vybrať, závisí od mnohých faktorov. Ideálne je mať nastavenú dobrú stratégiu.
Ktoré marketingové kanály by som mal/a využívať?
Výber marketingových kanálov závisí od rôznych faktorov, ako napríklad:
- Typ produktu alebo služby: B2B produkty sa propagujú inak ako spotrebiteľské produkty.
- Cieľová skupina: Kde sa vaša cieľová skupina zdržuje online a offline? Aké platformy a médiá preferuje?
- Marketingové ciele: Aké výsledky chcete propagáciou dosiahnuť? Zvýšenie povedomia o značke, generovanie leads, rast predaja?
- Rozpočet: Koľko peňazí môžete investovať do marketingových aktivít?
bohovsky dobré plány, ktoré prinášajú SKUTOČNÉ VÝSLEDKY